سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی بپرسد، در بزرگسالی پاسخ دهد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :52728
تعداد کل یاداشته ها : 14
103/2/7
12:2 ع

 

   این مسئله که آقایان معمولا تنوع طلب بوده و در مسائل جنسی زیاده خواه هستند یک واقعیت عمدتا فراگیر در جوامع مختلف بشری بوده و زمینه ساز انحرافات جنسی مختلف می شود.

برای این مسئله در قرآن کریم مردان به رعایت تقوا و چشم پوشی از غیر همسران خود  دعوت شده اند و از مردان خواسته شده تا به کانون همسر و ترمز بر شهوت و محدود قائل شدن به آن پایبند باشند.

بر همین اساس در اسلام موضوع چند همسری و نیز همسر صیغه ای پیش بینی شده اما بزرگان دین و برتر از همه نبی مکرم اسلام هیچگاه تاکید می کنم هیچگاه با نیت هوسرانی چند همسر برنگزیده و همسران ایشان به جز عایشه زنان مطلقه ای بودند که بنا بر نبود سیستم جامع تامین اجتماعی در آن زمان به عقد آن حضرت در آمدند تا سرپرستی داشته باشند و برخی صحابه نیز به آن حضرت اقتدا کردند تا زنانی که شوهرانشان در جنگ شهید شده اند بدون سرپرست و نان رسان باقی نمانند.

زیاده طلبی و تنوع طلبی جنسی در آقایان از دیگر مسائلی است که موجب شده تا ازدواج همجنسگرایان مرد به سرانجام نرسد و خیانتهای پی در پی در میان زوج های همجنسباز دیده شده است.

همجنسگرایان خود معترفند که پایبندی عاطفی در میان آنان یک افسانه بیش نیست و مردان همجنسگرا به راحتی به همدیگر خیانت کرده و بعد از مدت زمان اندکی با دیگر مرد همجنسگرا ارتباط سکس برقرار می کنند.

البته این حس زیاده طلبی در مورد ممنوعیت مشروبات الکی نیز دارای مصداق است به نحوی که خوردن یک لیوان کوچک مشروب تنها یک دروازه و کلید برای مشروب خوار محسوب شده و موجب میشود وی در مواقع خاص در خوردن مشروب زیاده روی کند و زیانهای بزرگی را متوجه خود کند.

در یک داستان تاریخی آورده شده که جوانی گرفتار پادشاهی شیطان صفت بود ، پادشاه به او پیشنهاد داد که برای رهایی از دست او یکی از سه کار زنا با خواهر ، قتل پدر و یا مشروب خواری را انتخاب کند.

جوان با محاسبه گناه و زشتی قتل پدر و زنا با خواهر مشروب خواری را پذیرفت و زمانی که مستی به او دست داد با خواهر خود زنا کرد و پدرش را که با او به خاطر زنا با خواهر گلاویز شده بود را به قتل رساند.

 

 

 


92/5/29::: 11:12 ص
نظر()
  
  

داشتم سخنان مرحوم آیت الله تهرانی رو گوش میدادم در مورد شب قدر و اعمالش

سخنرانی در شب بیست و سوم تو یه مسجد برگزار میشد ] همه می دونیم که اون بزرگوار بر خلاف خیلی های دیگه اهل عوام پرستی نیست

وسط سخنرانی یه هو یه جوری شد و رو منبر یه تکونی خورد و گفت حیف که چشمم باز نیست وگرنه میدم که الان اینجا پر ملائکه هست که دارن واسه ما استغفار می کنن و انقدر تعدادشون زیاده که جا برای ما نیست

راستی سهم ما امشب چند فرشته است که به اذن خدا نازل میشن ؟


  
  

یکی از مسائل مهمی که بشر با آن روبرو بوده ودر تمام طول دوران حیات بشریت بر روی کره خاکی او را متاثر از خود کرده است مسئله ارتباط جنسی و نقش آن در ایجاد آرامش روانی برای حرکت و رسیدن به اهداف متعالی انسانی است.

اولین جنایتی که بشریت را دستخوش خود کرد و هابیل را به دست برادرش قابیل مقتول ساخت برخواسته ازعدم ارضا جنسی قابیل بوده است.

متاسفانه برخی مذهبیون در دورانهای مختلف با سرکوب کردن میل جنسی و سرپوش گذاشتن به تمایلات مختلف انسانی و برخورد تحکم آمیز و فرمایشی با آن تلاش کرده اند تا صورت مسئله را پاک کنند و این در حالی است که نخستین وظیفه متخصصان دینی خصوصا ادیان جهانی مانند اسلام ، مسیحیت و یهود بیان مسئله و اقناع پیروان ادیان خود است.

اینکه تلاش کنیم با تحکم و وبا وعده بهشت و دوزخ پیروان ادیان را تحت سلطه خود قرار داده و از اقناع سازی آنان خوداری کنیم راهی بس به خطا رفته ایم.

در قرآن کریم دعوت به گوش سپردن به سخنها و انتخاب بهترینها در کنار عدم اکراه در دین آورده شده و البته و صد البته انتخاب درست درحالی خواهد بود که بتوانیم در مقام قضاوت صحیح قرار گرفته و اطلاعات جامعی در دست داشته باشیم وبالاتر از آن در فضای الهی تصمیم بگیریم نه در فضایی شیطانی

متاسفانه ارتکاب برخی جنایتها ، اعمال منافی عفت و هرزگی های اخلاقی موجب می شود تا فرد به لحاظ متافیزیک و ماوراء الطبیعه تحت تسلط افکار شیطانی درآمده و نتواند تصمیم درست را بگیرد، همانطوری که شیطان خود در ابتدای رانده شدن از درگاه الهی خود را مسلط به تمامی انسانها به جز انسانهای الهی که فقط و فقط به خدا می اندیشند و برای او کار میکند ، می داند.

به عبارت بهتر شرط تصمیم گیری صحیح انسان و تفکر و نتیجه گیری صحیح او در حوزه های مختلف و از جمله مسائل جنسی عدم تبعیت از شیطان و کسب اخلاص الهی است.

در حوزه رفتارهای جنسی ، نیز کسب آرامش از یک سکس مطلوب نه یک خواست حیوانی بلکه یک نیاز ضروری برای فرد است و او را برای رسیدن به دیگر نیازهای مادی و معنوی رهنمون می کند.

اما در این میان نیاز به سکس همانند نیاز به خوردن و آشامیدن و خوابیدن و تفریح و .... باید در محدوده ای تعریف شده صورت گیرد و لجام گسیختگی درآن و به عبارتی شهوترانی تنها موجب سلب آسایش روانی از خود و جامعه خواهد شد.

تقید به شریک زندگی که با نام مقوله ازدواج در بشریت دارای تقدس است ، از راه کارهای تعالی جامعه است و اینکه سکس و نیازهای جنسی در این دایره طرح و به نتیجه برسد در طول قرنهای متمادی به تائید عقول بشری رسیده است.

متاسفانه عدم توان زوجین برای بیان نیازهای جنسی به همدیگر و سرد و گرم بودن به نسبت همدیگر و البته قبل از آن برخی گرایشهای جنسی مانند همجنسگرایی وسکس های فتیش و نیز تنوع طلبی جنسی در کنار تمایلات شدید و برانگیخته شدن کنترل ناپذیر جنسی موجب ناهنجاریهای شدید شده است.

سخت شدن شرایط ازدواج ، دور کردن جنسهای مخالف از هم قبل از ازدواج و نیز دامن زدن به برخی خواسته های جنسی ولو غیر منطقی مانند رابطه جنسی با حیوان ، مدفوع خواری ، سادیسم و مازوخیسم جنسی و نیز قبح زدایی از رابطه جنسی با همجنس بر آرامش زدایی جنسی در جامعه بشری کمک کرده است.

واقعیت این است که سکس همانند دیگر نیازها و خواسته های جسمی و روحی انسان باید محدود و تعریف شده بوده ودر دایره خاصی حرکت کند و اشتباه بزرگی خواهد بود که سکس و آرامش حاصل از آ ن را هدف غایی انسانی بدانیم چرا که در این حالت تفاوتی میان انسان و آن گربه ای که در فصل بهار برای جفت گیری زمان و مکان نشناخته و صدای شهوانیش تا آسمان بلند میشود نیست.


  
  

یکی از سوالات متداول این است که چرا انسانها تمایلات و نیازهای جنسی مختلفی دارند؟ بر خلاف باور بسیاری ، تنها دگر گرایان جنسی نیستند که از عدم ارضا جنسی رنج می برند بلکه بسیاری از زوجین (زن و مرد) هم در دوران زناشویی روابط جنسی بسیار سردی دارند. برخی از این زوجین فاصله زمانی سکس و همخوابی ایشان تا 6 ماه و گاه تا یکسال به طول انجامیده است ، چرا که هیچ رضایت و برانگیختگی جنسی نسبت به هم ندارند. این عدم رضایت و ارضاء نشدن گاه به مشکلات متنوع دیگری دامن می زند که ارتباط جنسی با نفر سوم ، عصبی شدن در خانه و محل کار ، بدرفتاری با کودکان ، آزار و اذیت جنسی شریک جنسی در حین مقاربت ، افزایش حساسیت های رفتاری مانند حس حسادت به اطرافیان ، بدگویی و نیز کم خوابی و حتی برخی واکنشهای جسمی مانند ،بوی بد بدهان لرزشهای دست و تیک های عصبی منجر شده است. به عبارت دیگر شناخت نیازهای جنسی خود وبیان آنها به شریک جنسی و همسر میتواند در ایجاد آرامش روانی کمک شایانی بکند. همجنسگرایان اعم از مردان و زنان همجنس گرا نیز باید توجه کنند که آرامش حقیقی برای ایشان نه با همجنس که با غیر همجنس پدید می آید و تمایلات موقت جنسی تنها برای چند سال و حتی کمتر آرامش بخش خواهد بود . تجربیات شخصی بنده در مشاوره با همجنسگرایانی که شریک جنسی برای خود پیدا کرده اندحاکی از سرخوردگی شدید به واسطه خیانت ، تنوع طلبی و دلزدگی طرفین از هم دیگر است. بهترین روش و به عبارت دیگر تنها روش رسیدن به آرامش جنسی در غیر همجنس و تکمیل نیازهای همدیگر در مقوله ازدواج است. زوجین باید و باید خواسته های جنسی خود و آنچه را که موجب آرامش و ارضاء کامل آنان می شود بیان کنند. متاسفانه برخی افراد از بیان این مسئله هم شرم دارند و نمیتوانند آنچه را که موجب تامین آنها می شود به شریک خود بگویند و از سویی دیگر وجود برخی تمایلات غیر متعارف بر این شرم افزوده و موجب میشود تا فرد در شرایط دیگری وباافراد دیگری این ارضا شدن را جستجو کند. به عنوان مثال برخی مردها و یا زنها دوست دارند تا در هنگام سکس مورد خشونت و حتی توهین قرار گیرند و یا طرف مقابل را به صورت دست و پا بسته مورد تجاوز قرار دهند. این تمایلات جنسی در صورتی که زیان غیر قابل تحملی به زوج و یا زوجه نرساند میتواند بیان شده و طرفین به آرامش برسند و حتی اگر این نوع رابطه برای یکی از زوجین ناخوشایند است ، به صورت نوبتی این روابط را داشته باشند. اقدام دیگری که در این مورد میتوان انجام داد ، نوشتن کامل و بدون نقص خواسته های جنسی به صورت نامه به همسر خودتان است هر آنچه را که می خواهید برای همسرتان بنویسید حتی اگر این خواسته ها به نظر شنیع ترین ، زشت ترین و غیر اخلاقی ترین خواسته ها باشد و از همسر خود بخواهید این مسائل را درک کند. در مشاوره های متعدد موضوعاتی برای بنده مطرح شده که شاید در نگاه اول بسیار خنده آور و یا مضحک به نظربیاید اما بیان و حل نشدن این خواسته های هرچند شرم آور و ارضا نشدن آن به متلاشی شدن کانون خانواده های بسیاری منجر شده است.


92/4/23::: 8:23 ع
نظر()
  
  

کنترل شهوت یکی از دغدغه های اصلی برای جوانان به خصوص جوانان متدین است ، در سخنان بزرگان از روزه به عنوان یک عامل کنترلی قوی برای مهار شهوت سخن گفته شده است.

اما چرا روزه می تواند شهوت را کنترل کند؟

جواب این سوال با این پیش فرض خواهد بود که رفتارهای انسانی در حوزه تمایلات جسمی عمدتا ریشه در خواسته های حیوانی دارد که خوردن و خوابیدن و خشمگین شدن و رابطه جنسی از مهمترین آنها است.

زمانی که انسان با روزه داری یکی از روزمره ترین این نیازها و تمایلات را کنترل می کند می تواند کم کم بر سایر این خواسته های حیوانی هم مسلط شود.

در واقع و به عبارت بهتر روزه داری موجب افزایش قدرت کنترلی در انسان و افزایش اعتماد به نفس در برابر خواسته های مختلف و افزایش قدرت نه گفتن است

زمانی که فرد امر حلال و مباهی مانند خوردن را بر خود حرام می کند ، میتواند که شهوت جنسی را نیز کنترل کند.

در مکاتب اخلاقی و سیر و سلوک نیز خوردن به عنوان عامل مهیج شهوت محسوب میشود و بر عکس آن کم خوردن و خوابیدن عامل کنترل شهوت است.


  
  
   1   2   3      >